Tegenwoordig hebben steeds meer bedrijven een blog en dat is niet zonder reden. Een blog hebben is een vrij effectieve manier om je bedrijf online te promoten. Veel bedrijven zeggen geen tijd te hebben om te bloggen, omdat ze andere werkzaamheden ervoor laten liggen of omdat ze hun bedrijf moeten schoonmaken. Dat is vaak belangrijker, omdat het bedrijf er toch fris uit moet zien voor klanten. Een schoonmaakster inhuren is de oplossing, dan heb je daar alvast geen omkijken meer naar. Verder kun je tijd maken in je werkzaamheden om te bloggen. Plan gewoon een vast moment in je agenda. Vaak wordt er ook gezegd door bedrijven dat ze niks hebben om over te schrijven, maar dat is niet zo. Ieder bedrijf heeft iets om over te schrijven. In dit blog redenen waarom je wel zou moeten bloggen als bedrijf.

Autoriteit

Misschien wel de belangrijkste reden om te gaan bloggen: autoriteit en expertise uitstralen. Door jezelf neer te zetten als een expert help je je bedrijf onderscheidend maken. Interessante artikelen helpen daarbij. De lezer ziet jou als een echt leider met veel kennis van zaken. Dit kan ook weer helpen om je klanten te overtuigen om jouw product of dienst af te nemen. Waarom? Simpel, je weet waar je over praat.

schoonmaakster inhuren

Gericht websiteverkeer

Ga je bloggen? Dan zorgt dit voor meer gericht verkeer op je website. Dit komt omdat Google gek is op nieuwe content. Als je regelmatig nieuwe content op je website plaatst dan scoor je hoger in Google. Ook linkbuilding kan hierbij helpen. Dit levert direct meer bezoekers op, maar is ook goed voor je Google ranking. Uiteindelijk draagt het dus bij aan meer klanten en dat is wat je wil, toch?

Betrokkenheid

Door te bloggen creëer je ook betrokkenheid bij je klanten. Dit komt omdat je interactie uitlokt met je blogs. Voeg vragen toe in je blogs en nodig op die manier de lezer uit om een reactie achter te laten. Je kan hier als bedrijf weer op reageren, waardoor je interactie en betrokkenheid krijgt. Je bouwt een band op met je klanten en dat kunnen ze wel waarderen, zeker in de online wereld van tegenwoordig.

Ontwikkeling

Betrek je personeel ook in het schrijven van blogs. Als je blogs schrijft als bedrijf dan ben je bezig met de laatste ontwikkelingen in je vakgebied. Dit doe je omdat je autoriteit wil uitstralen zoals eerder besproken. Als je personeel betrekt bij het schrijven van de blogs dan dwingt dat personeel ook om op de hoogte te zijn en te blijven van de laatste ontwikkelingen in het vakgebied. Zo hou je je personeel op een makkelijke manier up-to-date. Win-win situatie.

Lees ook Word een expert in het renoveren van je badkamer